Pagina's

maandag 23 mei 2016

omvang

De nadruk gaat wat meer komen te liggen op omvang. Doel van deze week is minimaal 60 km. Hoe? Dat maakt niet uit. Duurloopjes, souplesse-intervalletjes ... alles mag, maar niet snel! Ik zit er aan te denken om weer eens een poosje 7 dagen per week te gaan lopen. Dit om het aantal weekkilometers beter over de week te verspreiden, wat ten goede komt van de belastbaarheid.

M'n maximum snelheid is momenteel 4'20"/km. En dan op kleine stukjes. Binnenkort hoop ik ontspannen en zonder last 4'10"/km te kunnen lopen op korte stukjes. Dan kan ik ten minste een béétje op marathontempo (M-tempo) trainen. Belangrijker dan dit alles is uiteraard onder de pijngrens te blijven, maar dat lukt me alweer aardig.

Weer wat later wordt het richting marathon ook belangrijk om weer rond (onder) m'n melkzuurdrempeltempo (LT-tempo) te kunnen lopen. Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2014/12/lt-tempo.html. Uitgaande van m'n laatste 10 km wedstrijd, is m'n drempelsnelheid 3'47"/km.

Één ding weet ik zeker: tot aan de marathon zéker géééén snelle wedstrijden! Over wedstrijden gesproken: de eerstvolgende is de Marquetteloop op 26 juni. Wellicht een mooi streven om deze in het beoogde marathontempo van 4'10" te kunnen lopen.
En mocht het tegen die tijd nog niet veel beter gaan met de achillespees, dan sla ik de Marquetteloop zelfs over. Dat zou jammer zijn, maar geen ramp betekenen. Na de Marquetteloop zijn er nog 16 weken te gaan tot Amsterdam en liever kan ik vanaf dan echt goed trainen richting de marathon aldaar, dan per se de Marquetteloop lopen en achteraf weer met zeurende benen zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten