Pagina's

zaterdag 7 april 2018

#steen

Toen Kane en ik 2 weken geleden bij jong Ajax - jong AZ gingen kijken, speelde bij AZ Ron Vlaar mee. Vlaar schakelde in 2014 tijdens de halve finale van het WK Nederland - Argentinië de superster Lionel Messi uit. Hij deed dit sterk, krachtig, resoluut, met snelheid, met passie, vol overgave en ook sportief. Ik heb er enorm van genoten. Zijn bijnaam was niet voor niets Ron Beton. De wedstrijd eindigde mede dankzij Vlaar in 0-0. Helaas won Argentinië de wedstrijd na strafschoppen. Maar het optreden van Vlaar was magistraal!
Met Kane sprak ik over Ron Beton. Op het juiste moment, omdat Kane zich wat op had laten jutten door wat vriendjes. Goh, wat lijkt hij op mij! Het motto tijdens ons mooie gesprek werd: "Van Ron Beton naar Kane van Steen!"
In de week erop vonden we tijdens het uitlaten van Ravi een mooie steen. Deze stopte Kane in zijn zak. De steen staat symbool voor sterk, kracht, rots in de branding, niet uit het veld te slaan, enzovoort.
Afgelopen zaterdag zei Kane, na het ouderincident tegen mij: "Papa, jij moet óók een steen hebben!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten