Pagina's

zaterdag 21 juni 2014

I'm back

Vanmiddag ruim een half uur gelopen. En daardoor eindelijk weer eens 2x in één week gelopen. Deze week in totaal dik een uur. En het liep gesmeerd, hoor: 7,3 km in 32'32". Dat betekent 13,5 km per uur, oftewel 4'27" per km. Op deze manier krijg ik er warempel weer plezier in. Doordat de focus nu op het fietsen ligt, kan ik heerlijk de tijd nemen om wat lopen betreft terug te komen. Tijdens het lopen dacht ik nog: "op deze manier kan ik binnenkort wel weer op de baan gaan lopen." Die gedachte is leuk, maar heb ik snel weer uit het hoofd gezet. Ik ben van plan om dat na de vakantie pas weer te gaan doen. Vanaf augustus dus. Tot die tijd bestaat mijn sporten uit fietsen, fietsen, fietsen en het opbouwen van het lopen.
Toch was de gedachte om binnenkort naar de baan te gaan natuurlijk positief. Ik voelde me namelijk helemaal happy tijdens het lopen. En ach, hoeveel lopers zijn er niet die 13,5 km per uur never nooit in hun leven zullen halen? En voor mij gold het als een lekker duurloopje, waarin ik een paar km wat vlotter kon lopen. En ... wééér zonder ook maar iets aan de achillespees te voelen.

Ik denk dat ik wel kan stellen dat deze week m'n '0'-punt is bepaald: 13,6 km in precies 63 minuten. Waarom? Omdat het voor de achillespees prima te verteren was. Geen last voor, tijdens en na het lopen. Ook niet tijdens de volgende dagen (hoewel dat na het lopen van vandaag nog moet blijken, maar ik verwacht het niet).

En straks op tijd naar bed. Morgen staat er een rit op de racefiets op het programma. Omdat ik op tijd weer thuis wil zijn, start ik al om 7:00 uur. En hopelijk kom ik thuis met zo'n 120 km op de teller.

Hoe ziet deze week er dan uit? Nou, eigenlijk is het voor mijn doen gewoon een topweek!

ma racefiets 172 km
di x
wo duurloopje 6,3 km
do mtb 64 km
vr x
za duurloopje 7,3 km
zo racefiets 120 km ??

En hoe staat het ervoor met m'n 1000 km fietsen doel?
Nou, in http://joartrent.blogspot.nl/2014/06/doel-gehaald.html schreef ik dat ik in de weken 21 t/m 24 de 1000 km grens was gepasseerd en dat de teller op 1003 km stond. Nu staat de teller op 1009 km (week 22 t/m 25) en heb ik morgen nog te gaan.
  • week 22: 243 km
  • week 23: 282 km
  • week 24: 248 km
  • week 25: 236 km +
  • totaal:    1009 km
Update:
Vanmorgen weer een rondje 100+ gereden. Om precies te zijn: 112 km. Ik had wat zware benen en er stond behoorlijk wat wind (zeker in de polder) en na 95 km was ik eigenlijk wel 'leeg'. Toch ben ik zeker tevreden. Deze week kwam ik mooi op 349 km uit. Meer dan 300 km in één week is me maar 1x eerder gelukt (371 km in week 18 van 2007). En dan ziet het afstandstabelletje van de afgelopen 4 weken er als volgt uit:
  • week 22: 243 km
  • week 23: 282 km
  • week 24: 248 km
  • week 25: 349 km +
  • totaal:    1122 km
Die 1122 km is toch echt wel mijn maand (of 4 weken) record, hoor. Daar zal ik niet zo snel meer overheen gaan.

En hoe zit 't nu met juni? Ga ik in de maand juni nog over de 1000 km grens heen? Ik denk 't wel:
  • week 23: 282 km
  • week 24: 248 km
  • week 25: 349 km
  • week 26: 000 km +
  • totaal:   878 km
Ik ben een hele week om 122 km te rijden. Geen probleem. Waarschijnlijk ga ik donderdag en zondag fietsen. Dinsdag niet, denk ik. Het wordt een drukke week voor me. Afscheid groep 8 staat weer voor de deur. Dat betekent komende woensdag een grote show in het Kennemer Theater en volgende week maandag de afscheidsavond. En voor mij betekent het vooral nog véél voorbereiding! Daarom wilde ik deze week veel kilometers maken, zodat ik zeker weet dat ik volgende week aan de 1000 km kom.


2 opmerkingen:

  1. Aerobe topper met al dat fietsen :-). Mooi dat opbouw lopen goed gaat! Houden zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, Erik, ik ben een fietsert die er af en toe wat bij klust ... eh ... loopt.

      Verwijderen