Pagina's

zondag 16 april 2017

2017 week 15: "tussenweek"

vooraf
Een nieuwe week. Als alle kwaaltjes weer achter de rug zijn, kan ik me deze week voorbereiden op de 10EM bij Lycurgus, volgende week maandag. Dan hoop ik mijn PR van 1:01:21 uit 2013 aan te kunnen vallen.

dinsdag: 3*2000 (p800) duurloopje
Vanavond wachtte ons een zware training: 3*2000 (p800). Die 2000-tjes zouden in wisseltempo moeten gaan, verdeeld over 5*400. De 1e, 3e en 5e in 10 km tempo en de 2e en 4e snel (zeg 3 km tempo). Tijdens de eerste 2000m merkte ik al dat het niets zou worden. Ik moest Frank direct laten gaan en kwam er niet in. M'n kuiten waren niet oké. Ze schoten niet in de kramp, maar voelden zwááááár aan, niet normaal. Uiteraard waren dit nog gevolgen van afgelopen week. Dus besloot ik te stoppen en er een duurloopje van te maken. Mede met het oog op de 10EM van maandag, wilde ik geen risico nemen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1671621742

donderdag 10*200 (p200) (sp600) 1*1000
Verslag van Dave op Facebook:
Vandaag gingen Frank en Dave weer via de polder naar DEM, en dit keer zonder Jacco die andere verplichtingen had. Aangekomen op de baan zagen we de man in vorm, Martin al staan en Johan kwam iets daarna. 
Vandaag stond er een 10x 200 meter op het programma met 200 meter dribbel pauze. Frank en Johan deden rond de 35 a 36 seconden over deze afstand en Martin en Dave ongeveer 39 sec. Na 6x keer vond Martin het toch iets te langzaam gaan en ging brutaal aan kop lopen met tijden van 34s. Hij is echt terug.
Maar het leuke van deze training was dat er nog een kilometer achteraan kwam. Dit hebben we in het verleden ook een paar gedaan dus we wisten dat we hier niet al te snel moesten starten om niet helemaal kapot te gaan. Johan kwam door in 3.08, Dave in 3.18, Frank in 3.20 en Martin in 3.24. Alle 4 helemaal stuk over de streep.
Na 2 rondjes uitlopen op de baan zijn we door het nieuwe tunneltje van de Aagtendijk gegaan om naar huis te lopen.
Vandaag weer een mooie 16km op de teller.
Na afloop ben ik met de mannen meegegaan de broekpolder in, zodat ook ik met ruim 16 km in de benen thuiskwam. Belangrijker dan dat: het ging weer een héél stuk beter! Ik heb de kuiten alleen gevoeld tijdens het laatste rondje van de 1000m. Geen kramp, hoor. Ze liepen wat vol, wat niet zo vreemd was, we moesten de 1000m hard gaan van de trainer. En dat deden we!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1675543654

zaterdag: duurloopje
Na een lange dag op het voetbalveld was ik bekaf. Eigenlijk had ik helemaal geen zin meer om te gaan rennen. Maar de wolken trokken weg, de lucht werd blauw, de zon liet zich meer en meer zien, en dus ging ik toch maar. Tijdens het lopen, voelde ik me steeds fitter worden en heb ik heerlijk rond kunnen rennen. Één van de hoogtepunten was, zoals geregeld in onze prachtige duinen, het terecht komen midden in de Exmoor groep. De foto is van Nico Lute, gisteren gemaakt. Maar het plaatje is exact dezelfde als van vandaag. Nou ... de lucht was vanavond wat blauwer!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1679545943

woensdag, vrijdag, zondag: rustdagen
Deze dagen waren rustdagen, met het oog op maandag. Voor vooral de kuiten was dit echt wel nodig. Zondag, tijdens eerste Paasdag, kwam het goed uit. We gingen lunchen bij Marco en Rina en daarna lekker wandelen in de duinen. Ook leuk!
's Avonds met Robin naar de film The whole story of Anne Frank gekeken. Ik heb 'm inmiddels al een aantal keer gezien, maar hij lijft indrukwekkend. Vooral het tweede deel. Hartverscheurend en sinds ik zelf kinderen heb voel ik de pijn van Otto Frank. Nou ja ... voor zover dat mogelijk is. Het is je toch niet voor te stellen dat je je vrouw en kinderen zo vreselijk bruut verliest. Pffff ... Ik ben wel "blij" dat mijn kinderen ook naar deze ernstige, serieuze films kijken. Omdat we niet mogen vergeten dat de mens tot verschrikkelijke dingen in staat is.
En nu ... op naar morgen!!

Jort, Lars, Kane en Robin
weekoverzicht:
Geen ideale voorbereidingsweek op komende maandag. Maar ... achteraf een minder slechte week dan gedacht. Vooral de training van afgelopen donderdag geeft hoop. Ben benieuwd naar maandag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten