Pagina's

zondag 19 februari 2017

2017 week 07: naar 100%

vooraf
Ik hoop na een kleine week extra rust, weer te kunnen rennen. Vaak werkt het met de kuiten zo dat ik op een gegeven moment niets vervelends meer voel. En als ik dan nog 2 à 3 dagen niet ga lopen, is het echt oké. Nou ... dat is nu het geval. En daarom wil ik vanaf maandag weer (voorzichtig?) wat meer gaan rennen. Normaliter loop ik op maandag niet, maar omdat er geen voetbaltrainen is, kan het nu wel. Verder heb ik deze week oudergesprekken op school, inclusief 2 avonden, en wordt het daardoor een drukke week. Korte loopjes van 4 tot 7 km passen dan (hopelijk) prima. En wellicht in het weekend zelfs weer een wat langere ronde. En m'n gymoefeningen dan? Die probeer ik tussendoor te doen: bijvoorbeeld 's ochtends. En/of op donderdag, wanneer ik een rustdag inlast.
Nog 5 weken tot de Stevensloop. Als de kuit komende week goed doorkomt, ga ik het halen. Ik zal te weinig tijd hebben om nog naar een goede eindtijd toe te kunnen werken, maar dat is niet zo'n ramp. Helemaal niet mee kunnen doen, zou nog veel vervelender zijn.

maandag: duurloopje
Vanmiddag wil ik dan toch weer even proberen. Een kort duurloopje. Als ik er ook nog voor zorg dat ik binnen 5 minuten wandelen van huis blijf, kan er hopelijk weinig misgaan. Goed, dat was vooraf. Nu de uitvoering. Moet zeggen dat ik het wel weer spannend vind.
Die uitvoering was uitstekend. Ik heb lekker relaxt 7 km kunnen lopen in 33 minuten. Nu niet te vroeg juichen, natuurlijk. Maar toch!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1571920078

dinsdag: 600-800-1000-1200-1000-800-600 (p=200)
Op de fiets naar de baan gegaan. Normaliter ren ik naar de baan en is dat mijn warming up. Dat heb ik vandaag overgeslagen. Eeerst maar voorzichtig kijken hoe het rennen op de baan zou gaan. Voordeel voor mij was dat Jacco, Dave, Frank en Bazz zondag Schoorl hadden gelopen en nu rustig wilden trainen. Ideaal voor mij om er weer in te komen. En het ging goed! Nergens last van!
Na de training nog even met trainer Bert gepraat.
Het plan voor de komende 5 weken is als volgt:
- deze week rustig trainen,
- daarna in week 2, 3 en 4 hopelijk 3 weken goed trainen,
- aan het einde van week 4 een goede 10 km proberen te lopen in Heerhugowaard,
- week 5 is de week van de Stevensloop.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1573683817

woensdag: duurloopje
Maandag oudergesprekken, gisteren oudergesprekken, vandaag oudergesprekken, morgen oudergesprekken. Ik moest er even tussenuit. Dat kon gemakkelijk, omdat ook vandaag de voetbaltraining was afgelast. De vorst zat nog op en in de grond. En toch was het vandaag 12 graden! In combinatie met de zon die zich goed liet zien, was het een prachtige (sport)dag. En dus besloot ik om naar buiten te gaan en niet om binnen in de garage te gaan fietsen. Rennen maar! Heerlijk!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1574926246

donderdag: rustdag
Ook vanavond had ik oudergesprekken op school. En dus had ik vandaag geen tijd om te kunnen sporten.

vrijdag: tempo duurloop rustdag
Pfff ... ik was na de oudergesprekken van de afgelopen dagen véééél te moe om zelfs aan hardlopen te denken.

zaterdag: intervallen ipv donderdag: 12*400 (p200)
Kane moest om 11.15u voetballen. Daarna wilde ik een rondje kunnen rennen. Maar ik was nog steeds moe. Zal ik wel, niet, wel, niet, toch maar wel. En daar heb ik (zoals gewoonlijk) geen spijt van gekregen. Ik besloot voor soepele 400-tjes te gaan. Ook al omdat ik gisteren niet toe ben gekomen aan het lopen van wat tempo's.
Het ging héérlijk. Ik liep er 12, met tussendoor 200m dribbelen. De 400-tjes gingen in 90" gemiddeld, met de vlotste in 86" en de langzaamste in 92". Ik kwam vééél frisser thuis dan hoe ik me voelde vóór het lopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1579477831

zondag: langere duurloop
Het doel van vandaag was weer eens een wat langere ronde te kunnen lopen. En dat is prima gelukt.
Vanmorgen verzamelde onze groep om 8.15u bij de duiningang bij de Patatoloog. Daar werden we geïnterviewd en gefilmd door journalisten van 251TV. Ze waren nieuwsgierig naar ons marathonverhaal en wilden ook weten wat en hoe nu verder. De beelden worden eind deze week uitgezonden via kanaal 42 (digitaal) en via het youtube kanaal van 251TV.
En zo hadden we er met de camara op ons gericht al 2,5 km opzitten.
Daarna liepen Dave, Frank, Jacco en ik (in de regen) een mooi duurloopje van 17 km.
Martin, Bazz, Robert en Rowdy liepen om verschillende redenen (oa terugkomen na een blessure) een korter rondje.
Tijdens het lopen konden we mooi wat praten over onze toekomstplannen. Frank wil dit jaar zeker nog een marathon lopen. Frank wil mijn 2.54 aanvallen. De kans is zeer aannemelijk dat dat een geslaagde poging kan gaan worden. En Dave is ondertussen ook op het niveau aangekomen om onder de 3 uur te kunnen finishen. Wat hem betreft komt er tzt (2018?) een marathon aan waarin hij het helemaal gaat waarmaken! Jacco heeft momenteel geen trek in weer een marathon.
En ik? Nou ... ik heb er ook wel oren naar. De eventuele vorm van de komende maanden zal uitwijzen hoe ik er voor sta en voor welke eindtijd ik mogelijkerwijs zou kunnen gaan trainen.
Waarom? Omdat ik de 20 weken in aanloop naar de marathon toe als superleuk heb ervaren! En gek genoeg ben ik tijdens mijn 2 marathonvoorbereidingen helemaal blessurevrij gebleven. Op zich ook niet gek, natuurlijk!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1580740457

weekoverzicht
Op de weg terug? Ja! Deze week weer 50 km kunnen lopen. En ... zonder last!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten