Pagina's

zondag 18 december 2016

Snertloop

Vanmorgen op de fiets met Frank en Jacco naar Lycurgus gegaan. Om daar deel te nemen aan de Snertloop (halve marathon). Toch wel voor een soort thuiswedstrijd. Het parcours lag namelijk als het ware tussen het speelveld van Lycurgus en Dem in. Jacco en Frank lopen op 31 december nog een wedstrijd in Castricum, maar voor mij zou het de laatste wedstrijd van 2016 zijn.

Het deelnemersveld op de halve was niet groot. Geen punt, we hadden toch elkaar voor de nodige steun onderweg.
De temperatuur bij de start was prima. Het was wat fris, maar daarvan weten we dat dat tijdens het lopen geen enkel punt is. Wel was er iets meer wind dan verwacht.

De start was hard. Jacco en Frank probeerden met Frank vd Sluis (de latere winnaar), Dirk Klaassen en Willem van 't Veer mee te gaan. Ik koos "het wiel" van Frank en Jacco. Binnen een km bleek al dat het tempo van de andere 3 mannen te hoog voor ons lag en dus trokken wij als eigen groepje verder op de plaatsen 4, 5, 6. Jacco was de hele week ziek geweest en staakte na 5 km de strijd. Hij had gehoopt iets langer van betekenis voor Frank te kunnen zijn, maar helaas. Slim als hij is, stak hij door naar km 17 om daar te wachten op Frank. Zo kon hij er in de laatste 4 kilometers alsnog zijn voor Frank en diens PR-poging.
Frank en ik trokken ondertussen samen verder. We liepen, met wind tegen tot aan 12 km, zo'n 3'58"/km. Ik kon Frank dus mooi uit de wind houden, ondanks mijn 1.74m, haha! Maar Frank had jammer genoeg niet die vorm van de afgelopen weken en riep iets te vaak "ga jij maar" naar me. Na 11 km werden we bijgehaald door 3 andere mannen. Op zo ongeveer het keerpunt en vanaf nu was het lopen met de wind in de rug. Ik kon wat versnellen (richting 3'50"/km) en Frank liep met de andere mannen mee. Voor hem werd onder de 1.24 nu een lastig verhaal. Met het tempo dat ik nu liep, zou ik zelf wel richting een mooie eindtijd kunnen gaan, wellicht zelfs onder de 1.23. Dat lukte: ik finishte in 1.22.41 en dat betekende een nieuw PR. Ook Frank liep een PR, toch nog: 1.24.39. Niet de gehoopte tijd onder de 1.24, maar dat gaat 'm echt nog wel een keer lukken!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1487591851
Vlnr Jacco, Frank, Johan. Onderweg, na 1/3 deel, op de plekken 4, 5, 6.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten