Pagina's

vrijdag 5 augustus 2016

Road to Amsterdam '16: week 8

Week 8 van de (20 weken) marathon voorbereiding tot Amsterdam in oktober.
Nog 13 weken te gaan. Deze week zie ik ook als week "0" van de laatste 12 weken. De vorige weken waren min of meer bedoeld om een fundering te leggen voor de laatste 12 weken.

De vakantie is uitstekend begonnen. Mooi weer, leuke uitstapjes en lekker rennen. In week 8 wil ik graag +80km lopen. Waarschijnlijk heb ik daar 6 loopbeurten voor nodig.

maandag: duurloopje 
Gisteren werd ik bij het welkomstwoord op de camping aangesproken door een Fransman, een triatleet. Na ons gesprekje afgesproken om de volgende dag samen een rondje te gaan rennen.
Om 19:30 vertrok ik met "ironman" Claude naar Saint Pierre d'Albigny. Voor een rondje van 10 km. Claude vond het daarna wel welletjes, hij hadden vanmorgen al 90 km gefietst, en ik heb nog 2 rondjes om het meer gerend.
Wéér een heerlijke dag gehad, nadat wel vanmorgen op kastelenjacht zijn geweest en de middag lekker aan het meer hebben besteed. Strak blauwe lucht en 30 graden. Zóóómer!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1261969226

woensdag: duurloopje
Gisteren, na een wandeling van 2 uur op de Col du Frêne en bbq-en met bier, geen hardlopen. Een rustdag tijdens de vakantie. Haha.
Vandaag, op de dag dat Kane 9 in geworden wél. Eerst de verjaardag van Kane gevierd. Toen lekker naar het meer gegaan. Het was inmiddels  30 graden! Vanaf het meer heb ik een uurtje gerend. Terug bij het meer met kleren aan (slechts de schoenen uitgedaan) het meer in gerend. Wat is dat héérlijk zeg! Lekker met José, Robin en Kane in het water gezwommen en gespeeld.
Lunchen en hupsakee  .... er op uit! Wandelen op een bergtop (le Revard) met een prachtig uitzicht op Lac de Bourget. Daarna doorgereden naar Aix les Bains om uit eten te gaan.
uitzicht vanaf Revard op Mont Blanc
https://connect.garmin.com/modern/activity/1264289981

donderdag: duurloopje
Vanmorgen na een  mislukte wandeling (we konden de route niet vinden) de auto uit gezet en terug naar de camping gerend. Daarna lekker het meer in gedoken en daar tot 17:30 uur gebleven.
En 's avonds op de camping gegeten: streekavond. Heerlijk relaxed dagje zo.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1265926781

vrijdag: duurloopje
Vol goede moed vertrok ik voor een mooi rondje. Maar boven de bergen werd de lucht steeds grauwer. En ik hoefde geen Pelleboer te zijn om regen met onweer te voorspellen. Na 5 km keerde ik om en na 10  km wat ik terug in de caravan. Daar was ik nog geen 2 tellen of het barstte los. Voor het rennen een lekkere dag gehad in Chambéry en bij Lac de Bourget.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1267523477

zaterdag lange duurloop
Opnieuw vol goede moed van start gegaan. En nu werd het wél een langere ronde. Wat heet .... ik heb 22 km gelopen. Volgens mij een vakantierecord. Na afloop was de duik in het meer als het ware een bevrijding. Heerlijk. Na het rennen met José en de kinderen naar Seythenex geweest, naar een waterval en een grot. Leuk, maar niet bijzonder.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1268906037
                                                 
zondag: duurloopje
Ochtend aan het meer. Heerlijk relaxed. In de middag een stukje gewandeld en daarna een stukje gerend: 11 km als sluitpost van de week. Terug op de camping begon het hevig te regenen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1270711750

weekoverzicht:
Wat een prachtige week! Bijna dagelijks een heerlijk uitstapje e/of relaxen aan het meer en het hardlopen ging uitstekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten