Pagina's

dinsdag 23 augustus 2016

Road to Amsterdam '16: week 13

Week 13 van de (20 weken) marathon voorbereiding tot Amsterdam in oktober. Nog 8 weken te gaan. Deze week zie ik ook als week 4 van de laatste 12 weken.

Nog 2 opbouwweken, 1 rustweek, 3 piekweken, 1 rustweek, en ... de week van de marathon.

Ik wil net als afgelopen week verder gaan met het uitbouwen van de tempoblokken op marathontempo op zaterdag en van het duurvermogen in de lange duurlopen op zondag.
In de afgelopen week heb ik een paar keer (op dinsdag en zaterdag) iets te snel getraind. Op dinsdag wil ik me vanaf nu echt beter houden aan het lopen in 4'00"/km. En op zaterdag wil ik strakker in 4'10"/km (het beoogde marathontempo) lopen, zodat m'n lijf gewend raakt aan het rennen in dit tempo. Het feit dat ik tijdens de afgelopen week 3x met de andere mannen van #Project2uur59 heb kunnen lopen, stemde tot tevredenheid en smaakte naar meer.


dinsdag: 1-2-1-2-1km (p=200à400m) @4'00"/km
Het was vandaag een echte zomerdag: 26 graden en zon, zon, zon. Wat doe je dan? Dan ga je naar het strand. En 's avonds? Dan ga je rennen ... tenminste ... als je voor een marathon traint wel!
En dus rende ik naar de Oudendijk voor een 1-2-1-2-1km. Met na de 1km 200m pauze en na de 2 km 400m pauze. Deze training stond vandaag op het programma op de baan bij Dem. Net als vorige week besloten we (Jacco, Robert en Bazz) om deze training in de duinen te doen. De tempo's gingen in 3'59"/km gemiddeld. Mooi conform de bedoeling van 4'00"/km.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1317950161

woensdag: duurloopje
's Ochtends een uurtje naar school
(maandag start het nieuwe schooljaar weer),
's middags op het strand
(het was nóg warmer en drukker dan gisteren),
's avonds eten bij m'n schoonouders in Castricum (gehaktballûûûhhh) en
rennend naar huis
(12 km in het avondzonnetje in een prima tempo).
Een dag uit het zomerse leven van Johan Artmanni.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1319422673

donderdag baantraining duurloopje
Na het succes van trainen op de ban vorige week, zou ik vanavond weer op de baan trainen. Maar ... ik ging na het eten met José en de kinderen naar het Uitgeestermeer: het was zóóóóó'n prachtige avond! José en ik moesten vandaag allebei de hele dag werken, terwijl het 30 graden celsius was. Dan is even afkoelen aan het meer met de kinderen echt even lekker! En gelukkig "mocht" ik wel rennend naar huis! Een duurloopje dan maar. Er zat wat druk op m'n bovenbenen, dus een duurloopje ipv een baantraining kwam nog wel goed uit ook.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1320922402

zaterdag: tempoloop
Heerlijke tempoloop kunnen lopen: 16 km lang in 4'11"/km gemiddeld. Dit op 16 oktober 42,2 km volhouden is GOUD!!
's Morgens eerst met Kane naar Dem geweest voor Kane zijn eerste wedstrijd bij Dem. Voor mij als coach trouwens ook! 's Middags en 's avonds een gezellige BBQ met de familie! Was een mooie dag!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1323227391

zondag: lange duurloop
Afgesproken om 08:15 uur bij de Vomar aan de Rijksstraatweg in Heemskerk met de mannen van #Project2uur59 voor een lange duurloop. En voor de verandering eens niet onverhard, maar "gewoon" over de weg. Wel door de duinen, hoor! Tijdens het lopen daar naartoe, merkte ik al dat het een moeizame duurloop zou gaan worden. Ik voelde de tempoloop van gisteren nog in m'n benen. Oké, accepteren en gáán! Wel weer gezellig, met z'n allen. Het weer sloeg wel om. Halverwege kwam de regen met bakken uit de lucht en begon het te onweren. "Flits Boem" vond ik niet echt heel fijn.
Wel gek, hoor. Gisteren liep ik 16 km's in 4'12"/km en nu wist ik ze nauwelijks onder de 5'00"/km te houden. Ik had gehoopt om 31,4 km te kunnen lopen en zo op een weektotaal van 100 km uit te komen, maar dat zat er niet in. Ik was blij dat ik weer thuis was, haha!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1324557050

weekoverzicht
Deze week verliep wat moeizamer dan vorige week. Op zaterdag na: toen liep ik een prachtige tempoloop in m'n beoogde marathonsnelheid. Woensdag en donderdag had ik wat volle bovenbenen en zondag ook en was ik ook wat te snel leeg. Komende week vooral toewerken naar de 30 van Amsterdam Noord. De batterij lekker vol laten lopen en "hongerig" worden. Het vertrouwen is er!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten