Pagina's

maandag 8 augustus 2016

Road to Amsterdam '16: week 11

Week 11 van de (20 weken) marathon voorbereiding tot Amsterdam in oktober. Nog 10 weken te gaan. Deze week zie ik ook als week 3 van de laatste 12 weken.

De eerste week na Frankrijk. Tijdens de afgelopen 4 weken heb ik flinke sprongen gemaakt, zeker wat het aantal kilometers per week betreft: gemiddeld 80 km per week. Daarom zou het helemaal niet erg zijn als het er deze week iets rustiger aan toe zou gaan. Even wat gas terug nemen en weer "hongerig worden" richting de weken daarna.

dinsdag: 12*400m (p=200m)
Een lekkere, niet zo'n inspannende training. Wat dat betreft zijn 200-tjes, 300-tjes en 400-tjes altijd prima om te doen! Vanavond liep ik de 12 400-tjes gemiddeld in 1'25" per keer (wat 3'35” per km betekent). Precies volgens plan.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1296292154

woensdag: dl
Duurloopje met Jacco. Even bijbabbelen: "Hoe was jouw vakantie / hoe was mijn vakantie?"
https://connect.garmin.com/modern/activity/1297782364

donderdag: x
Een heuse off day. De hele dag regen en een niet geheel fit gevoel zorgden ervoor dat ik geen zin had om de deur uit te gaan om te rennen. Wellicht morgenochtend.

zaterdag: 2*5km (p=1km) MT
Nadat ik óók gisteren niet heb gelopen (ik speelde nog met het idee om de donderdagtraining in te halen), vanmorgen weer gerend. Een tempoloop op marathontempo, volgens Jacco de belangrijkste training van de week (naast de lange duurloop dan hè).
Nadat het vorige week zo gemakkelijk ging, ging het vandaag vrij moeizaam. Dat vermoeden had ik al, omdat ik een slechte nachtrust achter de rug had: ik kon maar niet in slaap komen. Maar hé ... op karakter dan maar, hè. Dat is óók marathonvoorbereiding! De vlotte kilometers gingen evengoed in gemiddeld 4'11", het tempo dat ik op 16 oktober hoop te kunnen lopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1301228549

zondag: lange dl
Vanmorgen een mooie ronde van exact 30 km gelopen met Jacco, Dave en Rowdy.
Jacco verwoordde het als volgt op Facebook:
"Vanmorgen samen met Johan, Dave en Rowdy een langzame duurloop gedaan onverhard door de duinen. Lekker gelopen. In een groepje gaan de km's altijd wat makkelijker omdat je al pratend de km's wegloopt. Mooie 30km erbij."
https://connect.garmin.com/modern/activity/1302873399

weekoverzicht:
Met 70 km is deze week een relatieve "rustweek" geworden, wat ik vooraf ook min of meer had bedacht. En toch een mooie voorbereidingsweek, omdat ik in het weekend een  tempoloop op marathontempo heb gedaan en zondag een lange duurloop van 30 km. Het vertrouwen blijft groeit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten