Pagina's

woensdag 1 juni 2016

Road to Amsterdam '16: week 1

Week 1 van de (20 weken) marathon voorbereiding tot Amsterdam in oktober.

In 2010 ging ik uit van een voorbereiding van 12 weken. In 2013 had ik een 16 weken plan bedacht en nu ga ik zelfs uit van 20 weken. De eerste 4 weken zijn een soort aanloop naar de laatste 16 weken toe. Maar toch ... het voelt alsof de marathonvoorbereiding nu toch echt is begonnen.
Leuk!!

Deze week staat in het teken van lekker relaxed en ongedwongen werken aan m'n duurvermogen. Het doel is het lopen van 65 km in 5x lopen.
Het is nog ver weg, nog 20 weken. Maar die weken vliegen toch ook wel snel voorbij, hoor.
dinsdag: pace vs pees
Voor m'n gevoel heb ik vandaag echt m'n eerste training richting Amsterdam gedaan. Ik ging voor een duurloopje en het werd een progressief loopje. Ik begon met 5'03"/km en liep km nummer 12 in 3'59"/km. Daarna nog even lekker 2 km uitlopen.
Het weer was lekker (20 graden, onbewolkt en nauwelijks wind) en de achillespees hield zich goed. De pees bepaalt nog steeds m'n pace. Dat maakt een training als deze momenteel vrij geschikt. Een niet te korte duurloop, qua snelheid rustig opgebouwd naar toch wel een paar vrij vlotte kilometers. Ha, ik begin het alweer een training te noemen!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1192762964

woensdag: d2
Vanavond even een lekker kort rondje (9 km) met een goed tempo (4'28"/km). Dergelijke loopjes liggen me goed. Het belangrijkste was dat ik m'n linker achillespees helemaal niet heb gevoeld. Voor het eerst eigenlijk, sinds de DCD loop.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1194107525

vrijdag: d2
Een vergelijkbaar loopje als afgelopen woensdag: 12,3 km in 4'27"/km. De pees was licht aanwezig, maar niet meer dan dat.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1196469307

zaterdag: d1
De teller stond vanmorgen op 35,5 km. Zondag (morgen dus) wil ik eindigen op 65 km. Morgen ga ik met Jacco en Frank een off road rondje in de duinen doen van 20 km, Dat betekende dat ik vandaag 10 km "moest" lopen. En zo geschiedde. Het viel niet mee hoor. 's Morgens en begin middag in de volle zon in de tuin geklust en daarna een rondje rennen. Omdat het ook nog eens een between 2 runs rondje betrof, lekker rustig gelopen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1197685475

zondag: lsd off road
Pfff ... wat een duurloop zeg. Het was warm en ik had duidelijk het klussen nog in m'n lijf zitten. En dán een off road duurloop met Jacco en frank doen in onze prachtige duinen, valt niet mee. Maar het ging. Het tempo lag laag en de pezen hielden zich goed. De energie was slechts ietsje minder. We kwamen precies uit op een halve marathonafstand, en daarmee had ik maar mooi m'n weekdoel van 65 km bereikt. Ik ben dik tevreden over deze week!
https://connect.garmin.com/modern/activity/1198822688


Geen opmerkingen:

Een reactie posten