Pagina's

zondag 23 augustus 2015

druk druk druk ...

Afgelopen week was niet mijn sportweek. School was weer begonnen en zo ook het voetbalseizoen. En meteen in de eerste schoolweek een ouderinformatieavond. Dan is het alsof je in een razende trein stapt. Van 100% relaxed in de vakantie pats boem naar weer tijd tekort hebben.
School en voetbal zijn beide leuk, hoor. Maar wel druk.

Maandag t/m vrijdag werken. Woensdag, vrijdag en zaterdag als trainer van Kennemers F1 met de voetbal bezig zijn. Dan houd ik dinsdag, donderdag, zaterdag(middag) en zondag over om te sporten. Op zich voldoende mogelijkheden (zeker als je weet dat ik maandag-, woensdag- en vrijdagavond ook best een kort rondje zou-moeten-kunnen hardlopen). Daar zit het probleem niet. Het punt is in zo'n eerste werkweek meer dat mijn energie op is geraakt op het moment dat ik kán sporten. En dus stokte de teller deze week bij 2 keer een rondje hardlopen. Na 22 weken met minimaal 1x per week fietsen nu dus een fietsloos weekje. Hardlopen doe ik inmiddels 17 weken achter elkaar minimaal 1x per week. En dat komt door het wegblijven van blessures.

De oplossing voor deze drukte? Snel weer in een ritme komen. Op tijd naar bed (22:30 uur), op tijd opstaan (06:30 uur) en dus 8 uur slapen per nacht. Dat gaat de komende week wel lukken. Maar ja ... de weer daarop is de groep 8 kampweek. En dat betekent 3 nachten waarin ik óók wel de 8 uur slapen haal, maar dan wel verspreid over 3 nachten! En uit ervaring (dit wordt m'n 12e schoolkamp weet ik inmiddels dat ik het weekend ná kamp nodig heb om bij te komen. Daarna zal het allemaal wel weer (beter/gemakkelijker) gaan.

2 opmerkingen: