Pagina's

zondag 8 maart 2015

duin weekend

Dit weekend was op loopgebied een echt duin weekend. Zowel gisteren als vandaag met Bert gelopen. Gisteren bij de Oudendijk en vandaag bij de Patatoloog. Het weer was prachtig, vooral vandaag. Het leek wel lente. Ideaal om te lopen.
Gisteren liepen we 13,8 km in 1:08:39.
Vandaag 12,0 km in 1:00:01. Hoe is het mogelijk, hè.
Tempo was beide keren "praattempo".
En met de kilometers van dit mooie weekend kwam ik deze week voor de 2e x op rij boven de 50 km per week uit.

Tijdens de afgelopen 4 weken heb ik 188 km gelopen, respectievelijk 41, 41, 52 en 54 km.
Dat betekent dat ik in deze maand waarschijnlijk de 200 km kan gaan halen (moeten er geen gekke dingen gebeuren, natuurlijk). De laatste keer dat ik 200 km in een maand liep, was in maart 2014. Precies een jaar geleden dus.
Het getal 200 is op zich niet belangrijk, maar het geeft aan dat ik op de goede weg ben. Het lopen kost me momenteel weinig tot geen moeite.

Komende week ga ik niet in de duinen trainen:
dinsdag op de baan, donderdag en vrijdag 's avonds op de weg en zondag de Spaarnwoudeloop.
Dat laatste is wel weer spannend. Waarschijnlijk ben ik in staat om een 38-er of 39-er te kunnen lopen, maar is het verstandiger om uit te gaan van 40'. Lekker veilig, zeg maar. De reden is simpel: vaak liep ik blessures op in de week ná een wedstrijd.
Zie bijvoorbeeld het stukje: http://joartrent.blogspot.nl/2013/04/een-wijze-les.html.
M'n benen zullen weer moeten wennen aan het lopen van een wedstrijd en dan kan ik maar beter niet meteen tot het uiterste gaan. Als het goed gaat, komen er nog voldoende 10 km wedstrijden om sneller proberen te lopen.

9 opmerkingen:

  1. Mooi man! Ik ga waarschijnlijk een aantal (wellicht alle) wedstrijden van de www.zomeravondcup.nl lopen. Na de HM volgende week ga ik weer even terug naar de 10k. Just saying... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben héél benieuwd naar je HM, Dennis. Ik hoop van harte dat het een sub 1.20 voor je wordt!
      (En wat die 10 km's betreft: dat blijft een supermooie afstand: zowel duur als snelheid tellen.)

      Verwijderen
  2. Dankje, maar het was eigenlijk een verkapte uitnodiging haha (ook voor Erik natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het in de groep gooien! ;-)
      Leuk idee. En Utrecht is als meetingpoint 'n beetje "half way".
      Wie weet!

      Verwijderen
  3. Dat is vooralsnog wel het plan ja. Ze staan iig alle 4 gereserveerd in de thuisagenda. Vanuit werk (Eindhoven) ben ik er zo he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De 10 km, hè. Ik zet ze iig in m'n agenda. en zal je tijdig laten weten aan welke ik mee wil gaan doen.

      Verwijderen