Pagina's

dinsdag 10 februari 2015

spinning

Gisteravond heb ik een kort rondje gelopen: 6,2 km in 29 minuten: 12,7 km per uur. Ik vond het niet super gaan met m'n rechterknie.

En dus besloot ik om vanavond weer eens te gaan spinnen. Dat deed ik 'vroeger' geregeld. Ik heb een periode gehad (nadat ik was gestopt met voetballen) dat ik alleen maar fietste: 3x per week. 's Winters was dat dikwijls lastig, omdat het na een werkdag meestal te donker was om nog te gaan fietsen. Spinning bood uitkomst. Zo kon ik in het weekend een keer fietsen en door de weeks een keer spinnen. Maar ... ik vond het niet genoeg. En zo kwam ik op het idee om in die wintermaanden een keer per week te gaan lopen. Dat kon namelijk wél 's avonds in het donker.
Langzaam maar zeker ging ik meer hardlopen en kreeg het zelfs de overhand.

Goed, vanavond dus weer eens een keer spinnen. En dat was eigenlijk heel leuk om te doen. Met zo'n 20 mensen en een goede instructeur is het ook leuker dan alleen in de garage. In ieder geval een prima afwisseling! Met een gemiddelde ♥ van 135, wat aangeeft dat het een goede workout was. Vergelijkbaar met wanneer ik in de garage op de Tacx fiets.

Conclusie: hier werd ik vrolijk van!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten