Pagina's

zondag 11 januari 2015

Naar "0:10"

Er staat weer een nieuwe week voor de deur.
Dat betekent weer nieuwe plannetjes maken.
Ik heb drie doelen:
- de last terugbrengen van ½:10 naar 0:10
- weer 4x lopen
- in het weekend weer een lang(re) duurloop.

Het plan voor week 3:
ma:  rustdag
di:   lopen (½ training op de baan (bijv 4*1000m) extensief)
wo: rustdag
do:  lopen (duurloopje op de weg van 30' @12 à 13 km/u
vr:   lopen (duurloopje op de weg van 30' @12 à 13 km/u
za zo:   fietsen (op de weg) (mtb-en in de duinen)
zo za:   lopen (duurloop van 60' in de duinen @12 km/u)

di 13/01
Wat een prima baantraining vanavond. Voor de groep had de trainer 6*1200m met p=400m bedacht en ik heb er 4 van de 6 zonder problemen kunnen lopen. De 1200-tjes gingen gemiddeld in 4'51" (@4'04"/km). Dat betekent 97" per rondje. Na 4x ben ik gestopt. Voor mij, in deze fase, was dat meer dan voldoende.
Last gehad? Gedurende de warming up 'n heel klein beetje (½:10). Tijdens de eerste 3x 1200m helemaal niet (0:10). En tijdens de vierde1200m héél licht in het laatste rondje (½:10).
Ik ben super tevreden over deze training.
Morgen een rustdag en dan donderdag en vrijdag een langere duurloop in tweeën gehakt. Daarmee hoop ik de belasting wat te spreiden.

wo 14/01
Mijn goede gevoel richting "0:10" stijgt. Vanmorgen bij het opstaan géén last, niets geks gevoeld. Ik zou nu zo een rondje kunnen lopen (maar doe het niet). De voorzichtige "comeback-aanpak" lijkt te werken.

do 15/01
Hè, balen, vanmorgen wakker geworden met een dikke knie. Gistermiddag merkte ik al dat de knie niet helemaal lekker voelde, er zat een 'knak' in. En nu is hij dus dik. Tja. Ik heb al vaker over mijn knie geschreven, dus dat doe ik nu niet meer. Interessanter is wat ik er nu mee kan. In april 2013 was ik er na een paar dagen vanaf en kon ik gewoon weer verder gaan met m'n programma. En zo ging het in september van dat jaar ook. Dus is mijn idee nu: vandaag en morgen overslaan, zodat ik in het weekend wel m'n langere duurloop kan doen.
Ik dacht nog: "zal ik dan even een uurtje in de garage gaan fietsen?" Maar dat 'mocht' niet van José. Ze heeft waarschijnlijk ook wel gelijk, haha!

vr 16/01
Nou, knie nog steeds dik. Aan de binnenkant zit een "ei". Het vocht in de knie zorgt dat het buigen en strekken lastig is. Ik denk niet dat er dit weekend nog gelopen wordt. Jammer, maar niets aan te doen.

za 17/01
Zie 'gisteren'. De zwelling is iets minder geworden, maar niet voldoende afgenomen om te kunnen gaan rennen. Door de zwelling is buigen en strekken wat lastiger en voelt de knie wat onstabiel aan. En is er een 'knakje' hoorbaar bij het buigen. Gek genoeg is er niet iets wat pijn doet.
Nog even een kwestie van rust, ijs, been omhoog.

zo 18/01
De zwelling is wel weer minder geworden, maar ik ga er nog steeds niet mee rennen.Wel wellicht aan het einde van de dag een uurtje rustig fietsen. Ook niet meer gefietst.
Maar ... vandaag wél lekker een dagje met José en de kinderen op pad: naar het nieuwe museum "Het huis van Hilde" in Castricum en wandelen in het bos met de hond. Óók leuk!

Zo is het dus geheel onverwacht géén goede sportweek geworden.
Op naar volgende week!!

totaal:
- lopen: 11 km in 1x (11 km/x)
- fietsen: 0x

6 opmerkingen:

  1. Je blijft er de moed in houden zo te lezen, mooi. Hoop dat je lijf en mind snel weer vriendjes met elkaar worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer mezelf moed in te blijven praten,
      maar (eerlijk = eerlijk) ...
      echt leuk vind ik het zo niet meer.

      Verwijderen
    2. Ja, dat geloof ik. Het is balen hoe het loopt Johan. Sterkte!

      Verwijderen
  2. Jeetje Johan, hoeveel pech kun je hebben zeg?? Ik wens je maar weer een spoedig herstel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet 't niet, Dennis. Het wil gewoon nog niet erg lukken. Het lopen dan, want verder is het wel zaak om 'in the mood' te blijven, hè!

      Verwijderen