Pagina's

maandag 8 december 2014

duurzaam

"Denk na, denk duurzaam." en "Bewust duurzaam."

'JoArt rent' nieuwe stijl. Oftewel: ik heb een nieuw doel.

Het is bijna 2015 en het lijkt me een mooi streven om in 2015 blessurevrij te blijven. En dat schrijf ik nú, omdat ik er nú al mee begonnen ben.

Mijn trainer bij Dem gaf aan dat hij "het lijntje met mij kort(er)" wil houden, met als doel dat ik niet te snel progressie boek. Natuurlijk wil ik (willen we) dat ik progressie ga boeken, maar via de weg der geleidelijkheid. Hoe? Door het opbouwen van m'n duur(zaamheid)vermogen. Leuk nieuw woord voor galgje? Ik ben inmiddels begonnen met minutenloopjes. Deze ga ik tijdens de komende weken hopelijk wat uitbouwen, om zo de belastbaarheid te verbeteren.
Natuurlijk is het dan zaak om goed naar m'n lichaam (benen in deze) te luisteren, maar wel met een plan. Zie: weer-trainen. Juist het planmatig werken moet voor de duurzaamheid gaan zorgen.

Het plan voor deze week (w.50) kan zijn:
- di   09/12: 5*4' (p=2') op het gras bij Dem
- do  11/12: 5*5' (p=2') op het gras bij Dem
- za  13/12: fietsen
- zo  14/12: 'n loopje in de duinen, bijvoorbeeld 2*10' (p=4')


Het plan voor volgende week (w.51) kan zijn:
- di  16/12: 6*4' (p=2') op het gras bij Dem
- do 18/12: 6*5' (p=2') op het gras bij Dem
- vr  19/12: fietsen
- zo  21/12: 'n loopje in de duinen, bijvoorbeeld 2*15' (p=4')

En alles in een soepel en ontspannen duurlooptempo. Op gevoel.
Het enige dat ik klok, zijn de minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten