Pagina's

vrijdag 17 oktober 2014

Adidas

links de Adidas Adizero Adios 2 en rechts de Adidas Energy Boost 2 
Vanmorgen met Jacco naar Oosterbaan geweest, om naar nieuwe hardloopschoenen kijken.
Nou ja ... kijken. Daar bleef het natuurlijk niet bij, hè.
Ik was nog niet eerder in deze winkel geweest, maar volgens Jacco is het 'n "goeie" en dus ging ik mee. Ongelijk kon ik 'm niet geven. We kregen koffie en vooral méér dan prima adviezen.

Allereerst werd het wandelen en hardlopen op m'n oude schoenen gefilmd en samen met mij geanalyseerd. Leuk om dat eens te zien. Kon ik eindelijk eens met eigen ogen ondervinden dat ik een middenvoetlander ben. Ik land 'n tikje op de buitenkant van de voet, maar nog tijdens de landing corrigeren m'n voeten dat netjes zelf.
Een afdruk van de voetzool (en daarna het bekijken van een filmpje mbt wandelen op blote voeten) leverde aan informatie op dat ik mijn tenen nauwelijks gebruik en dat m'n voet hol staat: ik heb een hoge wreef.
Er kwamen nog meer punten naar voren en uiteindelijk werden er schoenen uitgezocht die bij mijn profiel passen. Waarbij ook werd gelet op waar ik loop, hoe vaak ik loop en welke doelen ik najaag.

Het werd twee paar nieuwe schoenen.
  • Allereerst de Adidas Energy Boost 2, voor de duurloopjes. Een schoen met een zachte zool, veel steun, een 10 mm drop en een gewicht van zo'n 280 gram.
  • Daarnaast werd de Adidas Adizero Adios 2 uit de hoge hoed getoverd, voor op de baan en voor wedstrijden. Deze schoen heeft een harde zool, is licht (220 gram) en heeft een 9 mm drop.
Twee elkaar aanvullende schoenen dus. En wat drop betreft meer een voortzetting van de New Balance 890 (8mm) dan de Saucony's (4mm). Verschil met de NB 890 is dat ik het bij het kopen van de NB bij 1 paar liet (een allrounder, geschikt voor duurlopen, trainingen en wedstrijden) en nu is het 2 paar geworden. Is dat dan veel duurder? Bij aanschaf wel, natuurlijk. Maar uitgaande van 1000 km per paar niet. Samen zijn de Adidassies dus hopelijk weer goed voor zon 2000 km's: dat betekent weer lekker een jaartje rennen!

Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij en dat is heel veel waard! Daarom ben ik "bang" dat ze me bij Oosterbaan vaker gaan zien.

En Jacco? Die heeft 1 paar gekocht: Mizuno Wave Enigma 4. Baan-/wedstrijdschoenen had hij al!

Update:
Vandaag even een kort rondje op de "Boost" gelopen. Liepen lekker. Ik kon prima ontspannen lopen, zonder daar veel aandacht aan te besteden. Als de "Adios" ook zo lekker lopen, worden Adidas en ik goede vriendjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten