Pagina's

dinsdag 12 augustus 2014

constant

achter Erik aan!
Voor de training van vanavond staat één woord centraal: "constant".
We liepen 5*1200m (p=400m) en die gingen in 4:30, 4:29, 4:29, 4:29, 4:28. Gemiddeld 4:29 @ 3'44"/km. Héééél constant dus! Je kunt je klok erop gelijk zetten!
Met dank aan Erik! Hij liep alle 1200-tjes op kop van ons groepje (met verder Frank en René) en gaf uitstekend het tempo aan.
Zomer en winter zijn niet gelijk, ook qua training niet.
Vooraf had ik met onze trainer afgesproken om 90" per rondje te gaan lopen. Dat houdt 3'45"/km in en per 1200-tje 4'30". En als dat dan precies zo uitkomt, dan is dat leuk.
De trainer zei nog: "Ik liep in de wintermaanden nóóit sneller dan 3'40"/km." Het is nu natuurlijk geen winter. Hij wilde er mee zeggen dat ik óók goed train, wanneer ik op de baan wat minder snel train. Niet snel, maar effectief. Zo effectief mogelijk, om tijdens de wedstrijden te kunnen 'knallen'!

Zie verslag Erik:
http://erikrunning.blogspot.nl/2014/08/interval-duurtraining.html

3 opmerkingen:

  1. Mooie training zo toch? (Alleen is het nu geen winter hoor haha.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm, ik vond het gisteravond anders niet echt warm, Erik! ;-)

      Verwijderen
    2. Wel heb je een punt, Erik. Het stond wat knullig in de tekst. Ik heb 't wat aangepast!

      Verwijderen