Pagina's

woensdag 2 april 2014

stiekeme pees

Voor vrijdag heb ik een afspraak gemaakt bij m'n fysiotherapeut.
Reden: een zeurende achillespees. Zo'n 2 weken geleden voelde ik m'n linker achillespees heel licht.
Schaal 1 op 10.
Ik had niet echt last, maar ik voelde het gewoon heel licht. Wel iets om in de gaten te houden en daarom de afgelopen 2 weken 3x gelopen in plaats van 4x. Met als doel dat het zeurende gevoel weg zou trekken. Maar heel langzaam nam het gevoel juist iets toe. Van 1:10 naar 2:10 vorige week en naar 3:10 nu. Tijdens het lopen voel ik niets. Maar heel 'stiekem' sluipt het zeurende gevoel er na de trainingen wat in. De pees is nergens dik of rood.
De laatste maanden weer flink wat progressie gemaakt. Misschien wel meer dan de kuiten en achillespezen aankunnen. Het zal dus gerust een vorm van overbelasting zijn en waarschijnlijk moet ik toch wat rustiger aan gaan doen, maar dat mag de fysio me vrijdag vertellen. Want wat is dan rustiger? Is dat minder kilometers maken? Is het minder snel trainen? Of is het een combinatie van beide?

Wel of geen Nescioloop?
Ik heb niet het gevoel dat ik het niet goed heb aangepakt, gedurende de afgelopen periode. Integendeel, denk ik. Maar ik moet nu in ieder geval wel 'luisteren' naar de benen. Dus ga ik, in aanloop naar zondag toe, morgen waarschijnlijk niet op de baan trainen maar een rustig duurloopje doen. En, nogmaals, wat ik vanaf vrijdag ga doen,laat ik nog even open, afhankelijk van wat ik te horen krijg. Dus óók of ik zondag wel of niet mee ga doen aan de Nescioloop.

3 opmerkingen:

  1. succes vrijdag, het enige wat me opvalt is dat je heel snel weer een super tijd op de 10 neer zet....ben zelf na een blessure al 2,5 maand weer aan het hardlopen en volgens mijn schema mag ik nu 2x15 minuten hardlopen.
    heb bij jou het idee dat het misschien toch te snel is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is waar, Peter. Ik ben heel snel weer richting m'n "oude" vorm gegaan. Dan blijft 't de vraag of de benen (spieren & pezen) dat al aan kunnen. Ben heel benieuwd naar Menno's bevindingen!

    BeantwoordenVerwijderen