Pagina's

dinsdag 18 maart 2014

en weer verder

Na zondag gingen we vandaag "gewoon" weer verder. da's een voordeel van een 10 km wedstrijd ten opzichte van bijvoorbeeld een halve marathon: je hoeft geen extra rust te nemen en kunt verder met je programma.
En dus ging ik vanavond weer vrolijk naar de baan. Bijna iedereen die zondag in Spaarnwoude had gelopen was er. Alleen Erik niet. Hij nam wel extra rust. In zijn geval niet zo gek: hij heeft zóóó veel gelopen de laatste tijd.

Op het programma stond een piramideloop: 200-400-600-800-1000-800-600-400-200m. De pauzes waren telkens 200m. Behalve na de 1000m, toen mochten we maar liefst 400m uitblazen. De trainer is zóóó goed voor ons!

meters 200 400 600 800 1000 800 600 400 200
tijd 0;37 1;21 2;03 2;51 3;29 2;51 2;02 1;19 0;35

Dat ging dus prima. Vorig jaar had ik geregeld dat ik de eerst training na een wedstrijd verre van lekker liep. En nu gaat 't na een wedstrijd telkens opvallend soepel.


6 opmerkingen:

  1. Peter Aardenburg19 maart 2014 om 17:17

    Geen problemen na een wedstrijd is natuurlijk een heel goed teken.
    Maar pas nu ook op voor overmoedigheid.
    Pas ook een rustige training in en zorg dat je wel aan je rust komt.
    Ook een ECHT rustige duurloop van 30 tot 45 minuten is ook een goede vorm van opbouw tussendoor. Je hoeft echt geen week te rusten als je lichaam geen oververmoeidheid aangeeft, maar de boog kan niet altijd gespannen staan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is altijd weer het gevaar, hè: het gevoel "de hele wereld weer aan te kunnen"!
      Ik hou me vast aan het principe van de afgelopen 2 maanden: dat gaat goed. Géén extra dingen dus!
      En zo wil ik doorgaan tot de DCD loop en daarna zie ik wel weer verder.

      Verwijderen
  2. Mooie temp's Johan. Ik ga vanmiddag - na 3 dagen rust - weer even lopen. Weer zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En daar ging het toch om, weer zin hebben??!!!?
      Morgen op de baan?

      Verwijderen
    2. Even niet op de baan deze week, volgende week weer :-).

      Verwijderen