Pagina's

maandag 28 oktober 2013

Garage

Een mooie week om in de garage te fietsen: Tacx time dus!

Het is niet zo dat ik met het fietsen een doel nastreef: het is een alternatief voor het lopen. En daarom bekijk ik gewoon per keer waar ik zin in heb.
Geïnspireerd door de blogpost Hit (high intensity training) van Erik en door zijn reactie op mijn stukje Tacx"De HIT kun je trouwens ook goed op de fiets doen..." heb ik voor morgen de volgende training in petto: 12 x 60 sec (p = 120 sec). Tijdens die 60 seconden mag ik me helemaal afmatten. Maar hé, ik word vervolgens beloond met 2 minuten rustig aan trappen! En dat dan 12 keer. Met 10 minuten inrijden en 10 minuten uitrijden is dat toch 56 minuten fietsen. Niet gek, lijkt me.


"Op de fiets wordt een mens optimistisch. Dan ervaar je dat willen, kunnen en uitvoeren één kunnen zijn in een ronddraaiend fietspantheïsme."
- Peter Sloterdijk -

4 opmerkingen:

  1. Wauw, ik krijg zin om te fietsen! Hitbiken of bikehitten, of

    Hit the Tacx Jo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer er het mooiste van te maken, altijd leuk wanneer het enthousiasme anderen bereikt! ;-)
    Hitbiken is wat mij betreft een leuk en welkom nieuw begrip in de wielerwereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo Johan ik lees dat bij jou het ook niet vanzelf gaat,
    ik mocht weer beginnen met hardlopen dat ging 5 keer goed maar nu heb ik het al weken in mijn rug dus gaan jullie mij nog een tijd missen op de baan maar ik kom terug. groetjes Gé sinnige

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, Gé!
    Fijn om te lezen dat je weer mocht beginnen met lopen. Jammer dat je vervolgens last van je rug kreeg. Maar, zoals je zelf al schreef: "je komt terug!!"
    (En dat geldt voor mij ook, hoor).
    Succes en groetjes, Johan

    BeantwoordenVerwijderen