Pagina's

dinsdag 15 oktober 2013

Fysio (2)

Vandaag weer fysio.
M'n benen, heupen en bekken werden flink onder handen genomen. Met de kuiten zelf lijkt niet veel mis te zijn. De problemen lijken eerder te komen vanuit de onderrug, bekken en heupen. Door deze soepeler en sterker te maken, zullen wellicht de kuitklachten afnemen. Neem meteen de buikspieren mee en ik heb een soort totaalpakketje. En dus kreeg ik ook "huiswerk" mee: 4 oefeningen voor bekken, heupen, benen en buik.
Wat buik betreft een inmiddels populair wordende oefening in de hardloopwereld: het "planken".

Maandag staat de volgende afspraak.
Dan gaan we eens kijken of er voorzichtig weer eens aan (hard)lopen gedacht kan worden. Tot die tijd in ieder geval niet. Menno: "Als het mis gaat, ben je nog verder weg dan 'maar' één week. Wat maakt die ene week niet lopen nu dan nog uit?" En daar kan ik hem nu geen ongelijk meer in geven.
Ik berust in mijn situatie. Sterker nog, ik heb een goed gevoel. Ik kan doelgericht oefeningen doen en "straks" onder begeleiding van Menno (waar ik vertrouwen in heb) terugkomen!
Ik prent me, wat het hardlopen betreft, het volgende in:
"Herinner jezelf er (altijd) aan dat je huidige bestemming niet je eindbestemming is.
Het beste kan nog komen."

Afgelopen vrijdag vroeg ik aan Menno of leeftijd misschien ook een rol kan gaan spelen bij mijn blessures. Menno keek naar mijn gegevens, die hij zojuist had genoteerd en zag dus óók mijn geboortedatum. Hij antwoordde vervolgens met een valse grijns:
"Je kunt lopers qua leeftijd indelen in twee categorieën: lopers onder de 40 en lopers van 40 en ouder. Je hebt dus nog even!"
Ik heb dan, om precies te zijn, nog 366 dagen!

Erik wist de 2 bovenstaande blauwe zinnen mooi te combineren in zijn reactie:
"Je beste jaren komen nog. Genoeg voorbeelden van lopers die hun pr's ver na hun 40e halen."

Hieperdepiep: morgen weer een "streepje"erbij!

3 opmerkingen:

  1. Als ik 53 minuten wacht mag ik je feliciteren, maar ik doe het alvast, haha. Van harte! Je beste jaren komen nog. Genoeg voorbeelden van lopers die hun pr's ver na hun 40e halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Erik!
    En wat die pr-en betreft: ik word wel weer strijdbaar, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ps: Ik zal je reactie in m'n blogtekst verwerken, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen