Pagina's

maandag 2 september 2013

schoolkamp (1)

Morgenochtend vertrekken we, op de fiets, voor 4 dagen naar Egmond. We bivakkeren 3 nachten in Hoeve Vredesteijn en fietsen vrijdag weer naar Beverwijk. "We" zijn 50 groep 8 leerlingen met 6 begeleiders, waar ik er één van ben.

Wat hardlopen betreft betekent deze week heel simpel het volgende: minder km's hardlopen.

In 2010, toen ik voor de marathon van Amsterdam trainde, heb ik in Egmond wél een paar keer gelopen. Dat kon, omdat we zoals gezegd met 6 begeleiders waren. Eén van de andere begeleiders (Leon) liep toen met me mee. De kampweek was in mijn marathonschema toen een "relatieve rustweek". Toch kwam ik toen op 50 km uit, in 4x lopen.

Ook nu hebben we 6 begeleiders op 50 leerlingen en zou ik best 2x even "een momentje voor mezelf" moeten hebben. Ik heb Leon al opgedragen dat hij z'n hardloopschoenen mee moet nemen!

Op zich kan ik in deze week "gewoon" 4 à 5x lopen. Maandag, zaterdag en zondag thuis. Plus 1 à 2x in Egmond, na het avondeten, wanneer de kinderen zich vrij mogen vermaken tot we gaan feesten. Wat de week vooral zwaar maakt is: (véél te) weinig nachtrust en (wanneer de kinderen slapen) even ontspannen met een afzakkertje. Meestal ben ik dan eenmaal thuis zóóó gaar, dat ik zaterdag het lopen nog oversla. Ik gok dus op maandag, dinsdag, donderdag en zondag.

Zaterdag ná kamp is in IJmuiden de Pierloop. Ieder jaar probeer ik deze loop te lopen. Maar nu, zo kort na kamp, laat ik 'm hoogstwaarschijnlijk schieten. Da's toch wel 99% zeker. Ron probeerde me nog wel over te halen, maar het lijkt me niet verstandig. Ook al, omdat ik na mijn achillesblessures nog geen wedstrijd heb gelopen. Dan wil ik de eerste wedstrijd die ik weer ga lopen, wel fit kunnen lopen.

Daarom richt ik me op 20 september: de 5000m baanwedstrijd van Dem (agenda). En de week erop is de 1e Twiskemolenloop van het seizoen.
(Zie: http://joartrent.blogspot.nl/2013/09/twiskemolenloop.html)
En die wil ik eigenlijk allemaal wel weer lopen (de 10 km's): met Chris en Ron en wie weet wat mede-Demlopers als Frank, Erik en Marco.

Kampeerboerderij Hoeve Vredesteijn (Egmond Binnen)


1 opmerking:

  1. Veel plezier op het kamp. De 29e loop ik de Zilveren kruis Achmea loop (21,1 km). De week ervoor de Damloop (22e), dus moet nog kijken of ik de 5 km bij dem ga doen.... (erg kort op elkaar). Lijkt me wel leuk, maar of het verstandig is ...?

    BeantwoordenVerwijderen