Pagina's

zaterdag 7 september 2013

Koppelloop

Ik heb met Jacco afgesproken om samen met hem mee te doen aan de av Dem Koppelloop op 11 oktober aanstaande.
De Koppelloop is een loop van 5000m op de baan van Dem. Dat zijn12 ½ rondjes. Je loopt een soort estafette met z'n tweeën: je wisselt telkens na een rondje. Zo loopt ieder dus 6 ¼ rondje.
En ik heb inmiddels begrepen dat een rondje voluit, een rondje rust, een rondje voluit, enzovoort je hééélemaal sloopt! Een leuk vooruitzicht dus!
Volgens mij moet 70" à 75" per rondje kunnen. Als ik uit ga van 75", dan zit een eindtijd van 15'30" er in. Een tijd waar ik in m'n eentje op een 5000m alleen maar van kan dromen! Alleen loop ik zeker 10" per rondje langzamer.
We zullen het zien. Eerst maar weer eens een paar weken goed op de baan trainen!

Via onderstaande link is het verslag van Erik in 2011 te lezen. Om alvast een indruk van de koppelloop te krijgen:
http://erikrunning.blogspot.nl/2011/10/koppelloop-dem.html

2 opmerkingen:

  1. He Johan, 2 jaar geleden liep ik met Jos Pekel 15:37. Daar waren we toen blij verrast over (http://erikrunning.blogspot.nl/2011/10/koppelloop-dem.html). Jij moet de rondes nu denk ik harder kunnen doen [zone die jij aangeeft], maar geef je Jacco wel genoeg rust... (grapje Jacco).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zet je link naar je verslag in mijn blogtekst erbij: om al die (ongeveer) 2.329.979 lezers die mijn blog volgen een idee te geven.
    :)
    Wat Jacco betreft: ik denk dat hij ons weleens zou kunnen verbazen.

    BeantwoordenVerwijderen