Pagina's

zaterdag 10 augustus 2013

week 30: Jard sur Mer

do 25/7
Afgelopen zaterdag zijn we naar Frankrijk gegaan, naar Jard sur Mer, aan de Atlantische kust. Na een tweetal dagen heerlijk te hebben gerelaxt, werd het dinsdag tijd om wat aan sport te gaan doen. Die avond heb ik een prachtig rondje gefietst: naar La Tranche sur Mer op en neer (48 km in een uur en 3 kwartier).

Het stuk Frankrijk waar we nu zijn (de Vendée) is een prachtig fietsgebied met veel uitgepijlde routes.  Ik ben blij dat ik m'n mtb heb meegenomen. En dus stapte ik ook gisteravond weer op de fiets. Nu reed ik iets korter en rustiger: 33 km in een uur en een kwartier.  Het was een prachtig rondje, dwars door het landschap en deels over onverharde paden.

En vandaag dan eindelijk een rondje gelopen!! Samen met José, door het bos, achter de camping. Via het bos naar het strand vóór de camping. Natuurlijk heel even het strand op en toen terug.  Het leek heel wat, maar het was maar 3,7 km en we deden er 21 minuten over.  Maar wááááát was nu het interessantste?? ... Ik had nergens last van!!
Ik had vlak voor de vakantie een setje hakverhogingen gekocht, ter ontlasting van de achillespezen (of: om ze minder te belasten, Erik).

vr 26/7
Na het avondeten ging José met de kinderen zwemmen en ik "mocht" een rondje fietsen. Naar Les Sables d'Olonne (en terug). Ik reed over een kustweg. De kustlijn was schitterend: een Bretagne-achtige rotskust. Zeker met zo'n oranje bal (zon genaamd), die bijna de zee in kukelt, er bij. Het betekende al met al (via de toeristische route) 50 km in een kleine 2 uur. En nu is het uiteraard weer tijd voor … toastje, kaasje, wijntje! Morgen weer een klein, rustig rondje lopen?

za 27/7
Vandaag bijna 7 km in 36 minuten gelopen. Zonder last. Het was bewolkt en aangenaam om te lopen. Lekker door het bos gegaan.  Dat voelt prettiger aan voor de achillespezen dan over de verharde weg. Zeker wanneer de bospaden mooi egaal zijn.

Weekopbrengst week 30:
- fietsen: 130,4 km in 3x (43,5 km p.x)
- lopen:    10,4 km in 2x ( 5,2 km p.x)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten