Pagina's

dinsdag 27 augustus 2013

Happy op de baan

Wat een heerlijke baantraining vanavond. Het weer is en blijft geweldig: zonnig, zomers, zacht, etzzzetera! En dan gaat het lopen ook nog eens goed, beter, ...
Vanavond 8*600m (p=400m). Zo'n 600m is een verraderlijke afstand. Het zijn 1,5 rondjes. Of 3*200m, net waar je vanuit gaat. Het eerste rondje (400m) gaat telkens ontspannen en gemakkelijk. En iedere keer weer is het zaak om het tempo tijdens de laatste 200m vast te houden. En als je dan elke 600m niet langzamer wilt gaan dan de vorige (liefst zelfs telkens 'n tikkie sneller, dan wordt het een stevige training. Wanneer het allemaal lukt, uiteraard.

Vanavond liep alles op rolletjes.De 600-tjes gingen als volgt: 2.07, 2.06, 2.03, 2.03, 2.03, 2.03, 1.59, 1.58. Gemiddeld 2.03 (wat 3.25 per km betekent).
Vooral de 4x 2.03 achter elkaar waren zeer vlak. Telkens keek ik na 200m op m'n klokje en iedere keer weer leverde dat me 21" op. Super constant dus.
De laatste twee 600-tjes probeerde ik nog wat sneller te lopen en dat lukte.

En wanneer je denkt dat je alle tips wel eens een keer hebt gekregen (zeker in 2010 leverde elke training me wel een adviesje van trainer Bert op), is er weer die verrassing. In onze groep loopt een van de Dem trainers zelf mee: Theo. Theo zei: "laat je duimen naar je schouders wijzen. Dan beweeg je je armen rechter en roteert je bovenlijf minder." Dank je wel, Theo, ik ga ermee aan de slag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten