Pagina's

zondag 14 juli 2013

Ventoux

Vandaag staat de Tour de France in het teken van de beklimming van de Mont Ventoux.
Het lijkt me fantastisch om een dergelijke beklimming zelf eens te doen.
Vanavond maar even oefenen op de "beruchte" Kruisberg in de duinen bij Heemskerk!
Foto van de Kruisberg uit 1953
Ik zou niet weten hoe vaak ik hier al ben geweest: wandelend als kind met m'n ouders, wandelend als vader/man met m'n eigen vrouw en kinderen, hardlopend, op de racefiets, op de mountainbike (op de onverharde paden achter de Kruisberg) of op de gewone fiets (bijvoorbeeld op weg naar het strand).

Mijn voornemen (zie tijdelijke-loopstop) om even niet te gaan lopen en me meer op het fietsen te richten, zorgt wel voor wat (innerlijke) rust. De knop is om en ik hoef me opeens niet meer zo onzeker te voelen over m'n achillespezen.

Update:
Ben weer thuis, heb m'n rondje gefietst. In m'n eentje een soort tijdrit gereden. Ik reed naar Wijk aan Zee, had al snel een tempo van +28km/u en dat was het dan. Zo reed ik naar Egmond, richting Limmen en via Uitgeest naar huis. In totaal 54 km in 1 uur en 55 minuten: ruim 28 km/u dus.
En het was weer héérlijk!
En nu ... het is ten slotte vakantie ... wijn en toastjes met Franse kaas!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten