Pagina's

maandag 8 juli 2013

Lok

Mijn eerste vakantiedagen zijn zóóó voorspelbaar! Overdag naar het Uitgeestermeer, 's avonds lopen of fietsen en de dag afsluiten met een wijntje. Het lijkt wel een feestje!

Gisteravond 40 km gefietst en vanavond een rondje van 7 km gelopen.
Ik heb in een lager basistempo gelopen dan 2 dagen terug. Bewust, omdat ik wilde proberen om volgens de souplessemethode van Klaas Lok te lopen. En dat lukte aardig. Ik heb 4*100m en 4*400m gelopen. Die 400-tjes gingen in de praktijk als volgt: 90 seconden versnellen, 30 seconden wandelen, 60 seconden tempo dl1. En dat dan 4x: extensief, op souplesse. Met in- en uitlopen en de pauzes tussen de versnellingen erbij, kwam ik dus bijna op 7 km uit.
Tijdens het inlopen voel ik de achillespezen nog wel, maar het gaat steeds beter. Dat komt door het lopen van kleine rondjes en door het lopen af te wisselen met fietsen, waardoor ik niet opeens te veel ga lopen.

Ik heb het gevoel dat ik langzaam maar zeker op de weg terug ben. Kleine succeservaringen moeten er voor zorgen dat ik echt weer vertrouwen en dus plezier in het lopen krijg. De souplessemethode kan weleens dé manier zij voor mij om deze doelen (vertrouwen en plezier) te bereiken. Die houden we er voorlopig in! Zeker tijdens deze prachtige dagen/avonden komt het plezier snel terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten