Pagina's

woensdag 19 juni 2013

Achilles

Vandaag wilde ik, na 2 rustdagen, weer een rondje hardlopen.
Ik heb het niet gedaan, omdat ik teveel last heb van m'n RECHTER achillespees.
En omdat ik morgen niet kan, loop ik vrijdag pas m'n eerste rondje deze week. 't Is alweer een tijdje geleden dat ik 4 dagen achter elkaar niet gelopen heb. In zowel april als mei heb ik een keer 3 dagen niet gelopen, maar 4 dagen niet lopen is voor het laatst in het begin van november geweest. Toen waren het er zelfs 5: van 1 t/m 5 november (handig hoor, een logboek bijhouden).

Voor de laatste keer dat ik een minder dan 2x in één week heb gelopen, moet ik echt een stukje terug in de tijd: dat was in mei 2012. Oftewel: al meer dan een jaar loop ik elke week minimaal 2x. Met een gemiddelde van een kleine 4x per week. Niet gek, al zeg ik het zelf. In de komende periode van 17 weken wil ik 5x per week lopen, met in de laatste 12 weken gemiddeld zo'n 80 à 85 km per week. Dat moet genoeg zijn voor een tijd onder de 3 uur (hoop ik).

In 2010 verliepen de laatste 17 weken als volgt:
week1716151413121110987654321
km43626258838192638592965010482954567




R


R


R


R
(R = "rustweek")

Terug naar nu. Deze noodgedwongen rustdagen komen volgens mij niet eens ongelegen.
- Als ik dan toch zo nodig moet "rusten" is de week van de avond vierdaagse wel een goede week.
- Voor m'n (toch al een paar maanden) zeurende LINKER achillespees is het ook niet verkeerd.
- Ik kan straks hopelijk helemaal fit en uitgerust aan de laatste 17 weken tot de marathon beginnen.

Ik denk dat ik vanavond maar eens een film ga kijken. Dat staat weliswaar niet in m'n logboek vermeld, maar ik wéét dat dat óók héél lang geleden is!
Ik heb Skyfall bijvoorbeeld nog niet gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten