Pagina's

zaterdag 13 april 2013

De draad weer oppikken

Vanavond weer rustig gelopen. En net als afgelopen donderdag zonder last. Morgen nog een keer en dan heb ik zowaar toch nog 3x gelopen deze week. Weliswaar alleen maar héél rustig, maar toch.

Ik hoop eigenlijk vanaf komende week de draad weer op te kunnen pikken. Donderdag heb ik er met m'n trainer nog over gesproken. Over waarom ik toch zo vaak van die kleine blessuretjes heb, terwijl ik toch echt niet heel hard train. Ik ben gewoon een gevoelig type! Wat blessuregevoeligheid betreft dan, hè! En daar zal ik simpelweg in mijn trainingsaanpak (meer) rekening mee moeten houden. “Veilig” trainen. Wat dat betreft lijkt trainen voor een marathon een juiste keuze, omdat de focus dan meer op duur en minder op snelheid ligt. Ik verkeer dan ook nog in de gelukkige omstandigheid dat mijn basissnelheid al prima in orde is en met een 0.37.27. op de 10 km en 1.01.21 op de 10 EM lig ik al prima op koers om in oktober onder de 3 uur te lopen. Volgens mijn trainer moet mijn 10 km onder de 37 minuten kunnen en de 10 EM onder het uur. De Marquetteloop in juni (21,1 km) zou richting de 1.20.00 moeten kunnen gaan. Hoe? Door vooral niet geblesseerd te raken en m'n loopvorm te consolideren. Gewoon 's avonds lekker m'n rondjes lopen (met soms wat versnellingen en wisselende tempo's), 1x in de week een baantraining en 1x in de week een langere duurloop van 1 ¼ à 1 ½ uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten