Pagina's

maandag 18 maart 2013

Geen last, weer dromen

Gisteren een rustdag ingelast. Vanavond m'n vertrouwde rondje om de dorpsweide van Wijk aan Zee gelopen (trainingpeaks).
Even een rustige, lekkere start van de (loop)week maken. Doel: geen last krijgen van enkel en achillespees. Om die reden liep ik op m'n oude “12 mm” schoenen in plaats van m'n Kinvara's. Door rustig aan te doen, kan ik in ieder geval lopen. Ik twijfel of ik morgen op de baan zal gaan trainen. Het lijkt me verstandiger om dat niet te doen. In plaats daarvan kan ik beter een vergelijkbaar rondje als vanavond lopen en dan pas op donderdag weer op de baan gaan trainen. Dat scheelt toch weer 2 extra dagen rust en ondertussen pak ik wel wat kilometers.

Hopelijk kan ik op 1 april de Lycurgusrun lopen: de 10 km of de 16,1 km. Dan kan ik daarna, volgens schema van mijn trainer bij av Dem, doortrainen richting Marquetteloop (21 km). Deze is pas in juni en wie weet pik ik onderweg nog wat 10 km (onder anderen de DCD loop van Dem) of 16 km loopjes mee.

Mijn hoofddoel is de marathon van Amsterdam, in oktober. Ik mik op 3 uur, nou ja … op 2.59.59 dan! In 2010 was dat net niet gelukt: 3.03.14. En dat is altijd blijven knagen. En in positieve zin: onder de 3 uur was toen m'n doel en is het nu nog steeds. In mijn ogen een realistisch doel.
Mijn laatste 2 uitslagen op de 10 km (37'27” en 37'56”) geven aan dat ik op de goede weg ben. Maar de weg is nog lang! Hééél lang ...

Deze week wil ik in ieder geval weer in het ritme van 50 km in 4x lopen komen, om over een paar weken, wanneer de zomertijd begint naar 5x per week te gaan. Dat betekent dan 60 km per week. Dat kan, als ik het maar rustig aan doe. Niet voor niets zei mijn trainer tegen mij: “jouw grootste doel is je te beheersen!”

1 opmerking: